Stel, je hebt een conflict met jouw leverancier of werknemer en je bent rechtsbijstand verzekerd. Maakt jouw verzekeraar dan uit door welke jurist jouw zaak wordt behandeld? Waarbij er bijna alleen maar contact via e-mail is? En die jurist het liefst zo min mogelijk persoonlijk contact heeft, omdat dat alleen maar geld kost? Of mag je zelf een advocaat kiezen?
Hoge Raad
De Hoge Raad heeft deze vraag onlangs op zijn bordje gekregen. Hij heeft nog wel geen definitief antwoord gegeven, maar de eerste aanzet lijkt positief te zijn. Het voorlopige antwoord komt erop neer dat je als verzekerde het recht heeft om jouw eigen advocaat te kiezen in álle procedures. De verzekeraar betaalt. Dus ook als een advocaat niet eens verplicht is, bijvoorbeeld in een procedure bij de kantonrechter.
Jouw voordeel
Maar wat heb je hieraan? Nou, je kunt dan dus kiezen voor een advocaat die je kent, die ervaren is, bij je om de hoek zit en die zorgt voor persoonlijk contact en snelle dienstverlening. Iemand bij wie je denkt dat jouw zaak in goede handen is.
Wat bieden wij?
Bij ons kun je gewoon eens even kosteloos komen praten over jouw zaak. Daarnaast zullen we – ook kosteloos – meekijken met wat er voor je wordt gedaan in uw zaak door de jurist van de verzekeraar. Als er een procedure wordt gestart of als je het niet eens bent met die jurist, dan klop je bij ons aan. We zullen dan samen bekijken of wij de zaak kunnen overnemen.