Mijn klant betaalt niet
Bijna iedere ondernemer kampt weleens met slechte betalers. Ondanks duidelijke communicatie vooraf, laat een klant de betalingsperiode verstrijken. Een goed debiteurenbeleid is ontzettend belangrijk. Dit zorgt immers voor een gezonde liquiditeit. Zorg er daarom voor dat je een strak debiteurenbeleid hebt en direct in actie komt als betaling uitblijft.
Andersom kan het ook zo zijn dat je zelf rekeningen niet meer kunt betalen. Blijf ook in dat geval in overleg met je schuldeiser en geef openheid van zaken. Door niet (meer) te reageren, loop je de kans dat je schuldeiser sneller overgaat tot het nemen van nadere stappen.
Nadere stappen: beslag en faillissement
Het is mogelijk dat je als ondernemer geconfronteerd wordt met een dreigement van je schuldeiser dat hij het faillissement van je onderneming gaat aanvragen. Daarbij is het van belang om snel met deze schuldeiser nadere afspraken te maken. Zo kan er een buitengerechtelijk crediteurenakkoord worden bereikt zodat het niet noodzakelijk is om daadwerkelijk faillissement aan te vragen.
Indien er vrees bestaat dat je als schuldeiser je geld niet terugkrijgt, is het mogelijk om een verzoek bij de rechter in te dienen zodat deze verlof verleent voor het leggen van conservatoir beslag. Ook bestaat in bepaalde gevallen de mogelijkheid het faillissement van je wederpartij aan te vragen.
Direct je vraag stellen?
Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder.
Wat kan Goorts + Coppens voor je betekenen?
In al deze situaties is het belangrijk om de juiste stappen te zetten. Als je schuldeiser bent, maar ook als jij de rekeningen niet meer kan betalen.
Als je als ondernemer je eigen faillissement wil aanvragen, is er ruimte om de regie in eigen handen te nemen. GCA kan daarbij ondersteunen door een plan van aanpak op te stellen en een doorstart voor te bereiden. Tevens zal worden beoordeeld of faillissement het juiste middel is of dat het passender is een verzoek tot surseance van betaling in te dienen. Het doel is om de financiële problemen op te lossen.
Winnen als het moet
Direct een probleem oplossen?
De wereld verandert, zo ook die van de advocatuur. Verander je mee? Of laat je alles bij het oude? Wij zijn gedreven om mee te veranderen. Aanstormend talent enthousiast maken voor de nieuwe wereld, ook die van de advocatuur, dat maakt ons gelukkig!
- Duidelijke uitleg
- Goed inlevingsvermogen
- Deskundige ondersteuning
Lees meer
Voorkomen als het kan
Problemen voorkomen in de toekomst?
Als ondernemer heb je zorgen, soms veel, soms weinig, maar het feit blijft dat je liever bezig bent met de leuke kant van het ondernemerschap. Ons doel? Zorgen dat jij gerust kan slapen!
- Onbeperkt toegang tot documenten
- Eerstelijns rechtshulp
- Vast maandbedrag
Naar Recht Direct
Wat klanten vinden van ons
Service en dienstverlening is minder dan ik verwacht van een gerenommeerd kantoor als Goorts en Coppens.
Onvoldoende ingelezen op mijn zaak door de advocaat. wisseling van advocaat. Tijdens de rechtszaak heb ik meer toelichting gegeven op mijn zaak dan de advocaat.
Misschien was mijn zaak niet belangrijk genoeg?
Ben zelf deskundige in mijn rechtszaak en dan merk je dat sommige advocaten onvoldoende kennis heeft op het desbetreffende rechtsgebied.
Voor mij dus een tegenvallende service en dienstverlening.
Marcel van den Hurk
Veghel
Snel contact opgenomen met mij door Maud na mijn vraag via een bekende. Direkt een goed gevoel bij Maud. Bleek zeker terecht gedurende het proces. Goede kennis van de mogelijkheden.
Goede coaching toen de tegenpartij een tegenbod had gedaan.
Ik ben zeer tevreden.
Vriendelijk, betrokken, luisterend, deskundig, helder en duidelijk advies.
Bereikbaarheid is goed; krijgt altijd iemand aan de lijn.
Na een incident werd bij Goorts+Coppens aangeraden. In het begin liep e.e.a. wat stroef maar nadat Eva mijn zaak had overgenomen, werd met name de communicatie veel beter. We hebben goed de aanleiding en mijn doelen doorgesproken en dit heeft Eva prima vertaald en vastgelegd voor de betrokken partijen. Wat ik voor ogen had, heb ik ook gekregen (en meer). Eva weet goed te schakelen om de wensvraag te vertalen naar juridisch kader en omgekeerd, waarbij vakjargon goed werd toegelicht. Kortom, zeer tevreden.
Goed kantoor als je eens een advocaat nodig hebt. Aan te bevelen.!!
Het contact was prettig toegankelijk en toch professioneel. De opvolging steeds accuraat. Het resultaat boven verwachting, maar ook als dat laatste niet was geweest was ik tevreden over de aanpak. Kortom, prima bijgestaan en ontzorgd
Bas Reisen
Son en Breugel
Ik ben erg tevreden over de professionaliteit en het verwoorden van moeilijke stukken in normaal begrijpelijk nederlands. Ook het meedenken met de klant was erg goed.
Complimenten!
Leuk en snel contact. zaken goed voor elkaar
Inhoudelijk goed met bruikbare informatie
Het kantoor heeft de zaak goed en voortvarend opgepakt en telkens de goede stappen gezet. Het resultaat is uiteindelijk behaald dankzij de inzet en deskundigheid van de beide advocaten.
Ik vind dat alles zeer traag verloopt, blijkbaar hoort dat bij dit soort werk, maar wij zijn heel anders gewend.
Erg late reacties over het algemeen.
Ik heb geen ervaring in rechtzaken dus wist helemaal niet waar ik voor kwam te staan. De begeleiding was prima en het resultaat naar volle tevredenheid.
We hebben goed contact gehad met de advocaten van Goorts + Coppens advocaten, ze reageren snel, adequaat en volgens afspraak. We hadden met elkaar iets andere verwachtingen van het proces en de vraagstukken maar dit is aan de achterkant goed opgelost.
Tijdens onze behoefte aan juridische ondersteuning heeft Goorts en Coppens zich erg betrokken opgesteld. Zij hebben zich goed "ingelezen" en bereidheid getoond om onze vragen te onderzoeken en beantwoorden. Wij zijn ook tevreden over hun adviezen.
Goede communicatie en begeleiding met omzetting agrarische bedrijfswoning naar een plattelandswoning.
Marcel van den Hurk
Veghel
Wisten meteen wat ik wilde en voerde dat prima uit. Goed gesprekken en ze scheppen duidelijkheid
Frans van de Wal
MILHEEZE
in onze zaak Brom ben ik zeer teleurgesteld in onze advocaat Guido Goorts. Inhoudelijk omdat hij de zaak naar mijn idee slecht had voorbereid en niet goed ophing aan bestaande jurisprudentie.
(Dit commentaar geef ik niet omdat ik nu weet dat wij verloren hebben. Ik heb dit direct toen wij de rechtszaal uitliepen al tegen Henk aangegeven.)
Verder is vind ik het een groot probleem dat hij meent zich niet aan gemaakte afspraken te hoeven houden.
Is nieuw voor mij. Ben ervaring rijker.
Na het schetsen van de problematiek werd vrij snel geklankbord met collega's binnen het kantoor waardoor er een goed voorbereid gesprek kon plaatsvinden. Tijdens dit gesprek een goed en deskundig advies ontvangen.
goed en goede vakkennis
heer Jan van de Sande
Aarle-Rixtel
Snel ingespeeld op de wensen die er van onze kant waren, hoge mate van betrokkenheid, ook al was het maar een relatief klein opdrachten.
Advocaat was zeer betrokken, luisterde naar mijn wensen, kwestie is boven verwachting opgelost.