Goorts + Coppens

Mijn klant betaalt niet

Bijna iedere ondernemer kampt weleens met slechte betalers. Ondanks duidelijke communicatie vooraf, laat een klant de betalingsperiode verstrijken. Een goed debiteurenbeleid is ontzettend belangrijk. Dit zorgt immers voor een gezonde liquiditeit. Zorg er daarom voor dat je een strak debiteurenbeleid hebt en direct in actie komt als betaling uitblijft.

Andersom kan het ook zo zijn dat je zelf rekeningen niet meer kunt betalen. Blijf ook in dat geval in overleg met je schuldeiser en geef openheid van zaken. Door niet (meer) te reageren, loop je de kans dat je schuldeiser sneller overgaat tot het nemen van nadere stappen.

ontslag sollicitatie verplicht tweede spoor loondoorbetaling

Nadere stappen: beslag en faillissement

Het is mogelijk dat je als ondernemer geconfronteerd wordt met een dreigement van je schuldeiser dat hij het faillissement van je onderneming gaat aanvragen. Daarbij is het van belang om snel met deze schuldeiser nadere afspraken te maken. Zo kan er een buitengerechtelijk crediteurenakkoord worden bereikt zodat het niet noodzakelijk is om daadwerkelijk faillissement aan te vragen.

Indien er vrees bestaat dat je als schuldeiser je geld niet terugkrijgt, is het mogelijk om een verzoek bij de rechter in te dienen zodat deze verlof verleent voor het leggen van conservatoir beslag. Ook bestaat in bepaalde gevallen de mogelijkheid het faillissement van je wederpartij aan te vragen.

Goorts + Coppens

Wat kan Goorts + Coppens voor je betekenen?

In al deze situaties is het belangrijk om de juiste stappen te zetten. Als je schuldeiser bent, maar ook als jij de rekeningen niet meer kan betalen.

Als je als ondernemer je eigen faillissement wil aanvragen, is er ruimte om de regie in eigen handen te nemen. GCA kan daarbij ondersteunen door een plan van aanpak op te stellen en een doorstart voor te bereiden. Tevens zal worden beoordeeld of faillissement het juiste middel is of dat het passender is een verzoek tot surseance van betaling in te dienen. Het doel is om de financiële problemen op te lossen.

Direct een probleem oplossen?

De wereld verandert, zo ook die van de advocatuur. Verander je mee? Of laat je alles bij het oude? Wij zijn gedreven om mee te veranderen. Aanstormend talent enthousiast maken voor de nieuwe wereld, ook die van de advocatuur, dat maakt ons gelukkig!

  • Duidelijke uitleg
  • Goed inlevingsvermogen
  • Deskundige ondersteuning
Lees meer

Problemen voorkomen in de toekomst?

Als ondernemer heb je zorgen, soms veel, soms weinig, maar het feit blijft dat je liever bezig bent met de leuke kant van het ondernemerschap. Ons doel? Zorgen dat jij gerust kan slapen!

  • Onbeperkt toegang tot documenten
  • Eerstelijns rechtshulp
  • Vast maandbedrag
Naar Recht Direct

Wat klanten vinden van ons

Goede samenwerking.

john coenen

Baarlo Lb

Het contact was prettig toegankelijk en toch professioneel. De opvolging steeds accuraat. Het resultaat boven verwachting, maar ook als dat laatste niet was geweest was ik tevreden over de aanpak. Kortom, prima bijgestaan en ontzorgd

Bas Reisen

Son en Breugel

Ik ben erg tevreden over de professionaliteit en het verwoorden van moeilijke stukken in normaal begrijpelijk nederlands. Ook het meedenken met de klant was erg goed. Complimenten!

Cas van Houtert

Gemert

Leuk en snel contact. zaken goed voor elkaar

Peter

Geldrop

Inhoudelijk goed met bruikbare informatie

Jeroen van Lierop

Deurne

Het kantoor heeft de zaak goed en voortvarend opgepakt en telkens de goede stappen gezet. Het resultaat is uiteindelijk behaald dankzij de inzet en deskundigheid van de beide advocaten.

Sander Lely

Ubachsberg

Ik vind dat alles zeer traag verloopt, blijkbaar hoort dat bij dit soort werk, maar wij zijn heel anders gewend. Erg late reacties over het algemeen.

martin

lemelerveld

Ik heb geen ervaring in rechtzaken dus wist helemaal niet waar ik voor kwam te staan. De begeleiding was prima en het resultaat naar volle tevredenheid.

Theo

someren

We hebben goed contact gehad met de advocaten van Goorts + Coppens advocaten, ze reageren snel, adequaat en volgens afspraak. We hadden met elkaar iets andere verwachtingen van het proces en de vraagstukken maar dit is aan de achterkant goed opgelost.

Ellen

Zeist

zeer vakbekwaam

Erik

Asten

Tijdens onze behoefte aan juridische ondersteuning heeft Goorts en Coppens zich erg betrokken opgesteld. Zij hebben zich goed "ingelezen" en bereidheid getoond om onze vragen te onderzoeken en beantwoorden. Wij zijn ook tevreden over hun adviezen.

Familie Uithol

Deurne

.

Hans Rooijakkers

Helmond

Goede communicatie en begeleiding met omzetting agrarische bedrijfswoning naar een plattelandswoning.

Marcel van den Hurk

Veghel

Wisten meteen wat ik wilde en voerde dat prima uit. Goed gesprekken en ze scheppen duidelijkheid

Frans van de Wal

MILHEEZE

in onze zaak Brom ben ik zeer teleurgesteld in onze advocaat Guido Goorts. Inhoudelijk omdat hij de zaak naar mijn idee slecht had voorbereid en niet goed ophing aan bestaande jurisprudentie. (Dit commentaar geef ik niet omdat ik nu weet dat wij verloren hebben. Ik heb dit direct toen wij de rechtszaal uitliepen al tegen Henk aangegeven.) Verder is vind ik het een groot probleem dat hij meent zich niet aan gemaakte afspraken te hoeven houden.

klaas

deurne

Is nieuw voor mij. Ben ervaring rijker.

Gokan

Venray

Na het schetsen van de problematiek werd vrij snel geklankbord met collega's binnen het kantoor waardoor er een goed voorbereid gesprek kon plaatsvinden. Tijdens dit gesprek een goed en deskundig advies ontvangen.

Jan Breukers

SOMEREN

goed en goede vakkennis

heer Jan van de Sande

Aarle-Rixtel

Snel ingespeeld op de wensen die er van onze kant waren, hoge mate van betrokkenheid, ook al was het maar een relatief klein opdrachten.

Marco

Uden

Advocaat was zeer betrokken, luisterde naar mijn wensen, kwestie is boven verwachting opgelost.

A. Korumdak

Veghel

De medewerkers van GCA (Maud Saes in dit geval) reageren snel en adequaat op onze arbeidsrechtelijk vraag en bieden de gewenste ondersteuning.

Martine

Helmond

alleen maar fakturen sturen zonder inhoudelijk overleg, ook na meerdere malen mailen, bellen en appen voor uitleg faktuur werd er geen contact opgenomen,

cees

Haaren

Ondanks de verdrietige reden toch na elke afspraak met een goed gevoel naar huis gegaan.

mevrouw van der Linden

Bakel

Goede begeleiding, tijdens een moeilijke periode. Ook erg gedreven in de rechtbank, met discussies met de advocaat en rechtbank. Buitengewoon fijn bijgestaan !

Marcel

Helmond

De adviseur heeft een grote deskundigheid op dit bijzondere vakgebied en laat zich, indien nodig, overtuigen op basis van inhoudelijke deskundigheid.

Jan

Utrecht

Onze kernwaarden

Samen

Een perfecte samenwerking intern en met de klant bepaalt het succes.

Gedreven

Voor klanten en intern, we doen meer dan verwacht, altijd een super voorbereiding en elke klant is een geschenk.

Anders

Goorts + Coppens dat andere advocatenkantoor in aanpak, klantcontact én presentatie.

Zullen wij je op de hoogte houden?

Wesley Rhoe

Wesley Rhoe

Advocaat Onderneming

Stel gerust je vraag aan ons

Heb je vragen of wil je graag een afspraak maken? Stuur ons een e-mailbericht.

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×